

no recall needed for ATI Radeon HD 2400 and 2600

1_r.jpg

AMD's official graphics card diagnostic and validation software was recently discovered to have a bug that failed to detect defective ATI Radeon HD 2400 and 2600 graphics cards, according to sources at graphics card makers.

At an AMD organized event to promote its ATI Radeon HD 2000-series graphics products in Taiwan, the GPU maker reiterated that the recently discovered issue which has lead to defective Radeon 2600 and 2400 graphics cards shipping to channels was under control, and that a recall request was not needed.


Radeon 2600と2400のBIOSに欠陥があったようですが、リコールは行わないとのこと。その理由として、問題があったロットの物流をAMDが把握しており、容易に回収、修正出来るからだそうです。BIOSのバグは大手ベンダーのASUS,GIGABYTE、MSIでも確認されており2600系、2400系のカード全体に起こるようです。しかしながらBIOSの更新で何とかなるレベルなので流通する前に修正されるようです。もう既に買ってしまった少数の人への対応はちょっとよく分からないけど、大して問題ない人は公式発表待ちで良いかと。この記事自体ネタの可能性もあるかもしれないので…

適当な訳で間違っている可能性があるのでソースを読むといいと思います。英語の勉強になりますよ!あと2600Pro買おうかなと思ってたのに/(^o^)\ナンテコッタイ。

コメント

十分完美

自作したらうpしてくれ

コメントの投稿


管理者にだけ表示を許可する

トラックバック

トラックバックURL:
http://ponponponta.blog55.fc2.com/tb.php/306-8f1ac110

FC2Ad

相続 会社設立

